2007年8月24日金曜日

キャンピング

昨日の夜、僕は午後六時に寝て、朝の7時におきました。合計13時間の熟睡です。それも夕食抜きでした。実は2日前から「森と水のキャンピング」に参加していただいたのです。水曜日には子供とスタッフと一緒にシャワークライミングとその後美味しいバーベキューを楽しみ、その次の日は皆とラフティングしました。シャワークライミングもラフティングも生まれて初めてでした。それに、バーベキューでは初めて嶺北牛を食べさせていただきました!疲れた後に自然に囲まれて食べたバーベキューは本山に来てから一番美味しかった夕食でした!しかし何もかも初体験だったので本山町に来てからこれほど疲れたことはありませんでした。カナダも一応自然に恵まれている国なので、子供の頃はよく湖に行って、テントでキャンピングしていましたが、10年ぐらいずっと都会を出ていませんので、体はだいぶなまっていました。それに虫の刺されにはとても弱い体質にもなっているので、ちょっと心配していましたけど、虫よけのスプレーをたっぷり使っていたので、幸いそんなに噛まれませんでした。土曜日にはいかだ祭りにも参加する予定ですので、たっぷり休んで万全の状態で行きたいと思っています!

Last night I went to bed at 6pm and woke up at 7 in the morning. That‘s 13 hours of total sleep, oh and I missed dinner too. Why was I that tired? Well, for the last two days I was at the `Mori to Mizu no Camping` trip, which basically suggests that it’s a camping trip which involves forest and water. It’s a trip organized for kids from all over Kochi-ken, to get them to appreciate the wonders of nature and the fun of the great out doors! The whole trip is about 3 days long, but I arrived on the second day. That day we did a `shower climb` which is basically a hiking trip, but we traveled not along, but inside the river. You should have seen some of the crazy water falls we (including ever single child) climbed! After a few hours of that, we came back and enjoyed what was to me the best meal I have had in Motoyama thus far; an out door BBQ. The feature of the BBQ was Reihoku beef, which was, arguably the best beef I`ve ever had. The next day we went river rafting with the kids, where we basically rafted half the time and swam in the river along side the boats during the other half. It was the first time I have done BOTH `shower climbing` and river rafting, and it was great. Back in Canada as a kid I used to go to the Lake and go camping with my family a lot but its been about 10 years since my last camping trip. I`ve also developed some sort of allergy against bug bites as well, so I`ve recently been avoiding `the great out doors` for a while, but half a bottle of bug repellent did wonders (although I got bit about 6 times). And that is why I was MIA for 13 hours. I have to rest up soon though because I have a rafting festival to participate in on Sunday!

0 件のコメント: