2008年1月23日水曜日

雪が降りゆう



この前の朝の事だったのですが、布団から起きてなんかいつもより寒いなあと思いながら仕事に行く準備をして外にでたとたんWhoa! 外が雪で真っ白でした! しかも雪だるまを作れるほど積もっていましたね。 もちろん寒くなるのは嫌ですけど、僕にしてはこういう雪は大歓迎です。 カナダに居る時は雪というものは当たり前に降って積もっていますから別に何の関心をもってなかったのですが、本山町で初めて雪を見た時はやっぱり「きれいだな」と思いました。 地面の残る足跡とか雪かきの跡とか車の上にどっさり乗っている雪; 雪が乗っている何もかもがカナダの事を思い出させました。久々に雪を見ると雪合戦はもちろん、スケートやスキーもやりたい気分になっちゃいました。
しかし雪って言う物は良いことだけじゃない事も忘れてはいません。特に雪かきは大変ですよね! しかも今週降った雪はベッテベトに濡れていて物凄く重かったです。 カナダには重く濡れている雪もありますが、普通はサラサラの粉見たいな雪が降るので、雪かきの方は意外と簡単なのです。 私はパートの仕事で冬は良く雪かきやっていたので、粉雪が大好きでした。逆に子供のころはべっとべとした雪の方が雪合戦や雪だるまが作りやすいから粉雪が嫌いだったのです。歳はとりたくないものですね!


So a couple days ago, I woke up from my futon and I thought “hmm, it’s a little colder than usual”, but didn’t think much of it until I opened my door and low and behold there was snow everywhere. In fact, there was enough snow to roll up a descent sized snow man. Now, I am displeased to know that Motoyama is getting colder (with the lack of central heating and all) but I couldn’t help appreciate seeing something I was afraid I wouldn’t see till I got back to Canada. Just seeing snow shoveled driveways and snow covered cars made me want to throw snow balls, ski, skate, and maybe toboggan. It’s not like I haven’t seen snow in that long either; it just snowed for the first time here maybe a little over a month after the first snowfall over in Canada. Still though, I couldn’t help but feel a bit nostalgic. Of course, like I said before, snow isn’t all fun and games, especially when it comes to shoveling it. The snow the fell here in Motoyama was wet and heavy too; the worst kind of snow to shovel. In Canada we have wet and heavy snow sometimes but more often than not we have powder snow that you can literally blow off the street with your breath. Its funny though, when I was a kid I hated powder snow because you couldn’t do anything with it, but when I started snow shoveling I prayed for powder snow everyday.

0 件のコメント: